Pewność i gwarancja sukcesu jest z nami
Zabezpieczenie i odzyskiwanie należności
Cele szkolenia
- poznanie najnowszych, najbardziej skutecznych technik windykacji
- poznanie asertywnych zachowań w kontaktach z dłużnikami
- kształcenie umiejętności skutecznych rozmów z dłużnikami
- poznanie sposobów najkorzystniejszych zabezpieczeń wierzytelności
- zwiększenie efektywności sprzedaży
- poznanie metod sprawdzania wiarygodności kontrahentów
Korzyści pozyskane ze szkolenia
- umiejętność rozpoznawania „psychologii trudnych dłużników”, taktyk ich działania
- umiejętność stosowania technik windykacji
- umiejętność właściwego zabezpieczenia należności
- umiejętność odzyskania pieniędzy bez straty wieloletniego klienta
- umiejętne rozpoznawanie zdolności finansowej nowych kontrahentów
Metody szkoleniowe
- wykłady
- dyskusje
- warsztaty z technik prowadzenia rozmów i zawierania umów
Program szkolenia
- psychologia „trudnego dłużnika”
- efektywna komunikacja z rozmówcą
- techniki windykacji
- windykacja należności w oparciu o Kodeks Postępowania Cywilnego
- rodzaje zabezpieczeń wierzytelności w obrocie gospodarczym
- metody sprawdzania wiarygodności kontrahentów
- dział handlowy a dochody ze sprzedaży
Komunikacja interpersonalna - aktywne słuchanieKomunikacja interpersonalna - rozwiązywanie konfliktówKomunikacja niewerbalna - MOWA CIAŁAZasady savoir-vivre w biznesieObsługa Klienta i cele sprzedażyRekrutacja i selekcja personeluZabezpieczenie i odzyskiwanie należności
Koszty samodzielnej windykacji
W dobrze prowadzonym przedsiębiorstwie ilość dochodzonych wierzytelności płaconych po terminie to jedynie 5 % wszystkich wierzytelności - oznacza to, że bardziej opłacalnym jest zatrudnienie zewnętrznej kanclerii, niż utrzymywanie własnego działu windykacji.