Postępowanie pozasądowe


Przebieg prowadzonego przez nas postępowania windykacyjnego ma charakter przemyślanego, etapowego działania. Zaczynamy od działań upominiodawczych poprzez prowadzenie z dłużnikiem negocjacji przez wykwalifikowany zespół specjalistów ds. windykacji, który wykorzystuje w swej pracy działania psychologiczne mające na celu zmotywowanie dłużnika do spłaty długu. W tym momencie kładziemy duży nacisk na wybór odpowiednich dla danego dłużnika metod wywierania wpływu opartych na regułach socjotechnicznych, a prowadzone przez nas windykacje mają bardzo wysoki stopień skuteczności. Dlaczego?  Bo:
 
  • Rozpoczynamy załatwienie sprawy z najwyższego pułapu - spłaty przez dłużnika całości zobowiązania w jak najkrótszym czasie!
  • Nie prowadzimy długotrawałych negocjacji.
  • Ustalamy sposoby i terminy spłaty należności.
 
 
W  przypadku  konieczności  rozłożenia  spłaty  długu  na  raty  prowadzimy  nadzór  nad terminowością ich spłaty. Tu trzeba nadmienić, że warunkiem przesądzającym o skuteczności działań są wprowadzone obowiązkowo elementy zabezpieczające naszego mocodawcę przed ewentualnym brakiem realizacji postanowień co do sposobu i terminu spłaty.
 
Stosujemy w tym momencie jako zabezpieczenie m.in.: formę przejęcia przeterminowanych i przyszłych należności, zabezpieczenia w formie zastawu hipotecznego na nieruchomościach należących do dłużnika, zawarcie odrębnych umów przewłaszczenia lub umowy zobowiązującej dłużnika do wyprodukowania lub sprzedaży towaru dla wskazanego przez nas kontrahenta.
 
  • Proponujemy dłużnikowi odbiór towaru w ramach zadłużenia.
  • Tworzymy także łańcuchy kompensacyjne ułatwiające wzajemne rozliczenia firm.
  • Po przeprowadzeniu dokładnej analizy kondycji finansowej dłużnika proponujemy również kredyty na spłatę zobowiązań.
  • W przypadku nieskuteczności prowadzonych działań proponujemy wyszukanie nabywcy wierzytelności i jej sprzeda

 

Zmiany w ustawie o ogłaszaniu aktów normatywnych

Z początkiem 2012 roku weszła w życie ustawa z dnia 4 marca 2011 r. o zmianie ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych oraz niektórych innych ustaw. Ustawa wprowadza zmiany w sposobie wydawania aktów prawnych, dawny sposób papierowy zastąpi wersja elektroniczna.
Podstawę do ogłoszenia aktu normatywnego lub innego aktu prawnego z dniem 1 stycznia 2012 r. stanowi akt w formie dokumentu elektronicznego, który musi być podpisany, bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu, złożonym przez odpowiedni organ wydający akt. Jedynie Monitor Polski B, nadal będzie wydawany w formie papierowej, a jego zakup nadal będzie możliwy w odpowiednich miejscach sprzedaży w formie papierowej.
Również zbiory prawa miejscowego - wojewódzkie dzienniki urzędowe, akty prawa powiatowego czy gminnego, będą wydawane w formie elektronicznej, a organ wydający je prowadzić będzie odrębną stronę internetową w celu udostępnienia dokumentów w internecie. Natomiast Dzienniki Ustaw i Monitorów Polski będą publikowane przez Rządowe Centrum Legislacji na stronie internetowej. Akty prawne będą dostępne do pobrania nieodpłatnego tylko w formie elektronicznej na odpowiednich stronach internetowych, bądź w odpowiednich urzędach administracji rządowej czy samorządu terytorialnego.
Ustawa z dnia 4 marca 2011 r. zakłada również, że od początku 2016 roku Marszałek Sejmu przy współpracy Rządowego Centrum Legislacji i organów administracji rządowej ogłasza tekst jednolity nowelizowanej ustawy, nie rzadziej niż 12 miesięcy od momentu wejścia w życie pierwszej zmiany w ustawie. Natomiast teksty jednolity aktów normatywnych innych niż ustawa ogłasza organ właściwy do wydania aktu normatywnego, nie rzadziej niż raz na 12 miesięcy, ale w tym zakresie ustawa weszła w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku.