Etapy realizacji umowy kredytu bankowego


 
 
a) Złożenie wniosku wraz z wymaganymi dokumentami
b) Analiza sytuacji finansowej wnioskodawcy
c) Podjęcie decyzji kredytowej przez bank
d) Podpisanie umowy
e) Realizacja kredytu w formie określonej umową
 
Wniosek kredytowy zawiera: kwotę kredytu, cel, terminy spłaty, informacje o innych kredytach, proponowane formy zabezpieczenia.
 
Analiza zdolności kredytowej:
osoba fizyczna - majątek, dochody, zatrudnienie, informacje o innych kredytach,
osoba prawna - wiarygodność, zdolność do spłaty, analiza wyników finansowych (rentowność, wypłacalność), ocena płynności finansowej, ocena sprawności działania.
Umowa kredytowa określa: strony umowy, kwotę i walutę kredytu, cel kredytu, zasady i termin spłaty kredytu,
wysokość oprocentowania, sposób zabezpieczenia kredytu, zakres uprawnień banku, termin i sposób postawienia do dyspozycji kwoty kredytowej, wysokość prowizji, warunki zmiany i rozwiązania umowy

E-licytacja nieruchomości

W grudniu 2020 roku przyjęto nowelizację ustawy Kodeks postępowania cywilnego - dzięki niej już 2021 roku ma zostać wprowadzona elektorniczna licytacja nieruchomości.

Ma ona za zadanie przyspieszyć proces sprzedaży nieruchomości przez Komornika oraz zapewnić bezpieczeństwo dla uczestników czynności procesowych, a nawet obniżyć koszty licytacji. O licytacji ma obwiezszczać komornik sądowy na stronie Krajowej Rady Komorniczej. Przetarg nieruchomości ma trwać przez tydzień - podobnie jak przy już wprowadzonej e-licytacji ruchomości.